bästa familjen

 
Otippat nog var det synen av det här huset och tanken på dess inneboende familj som kom för mina ögon flera gånger om dagen efter att jag lämnade Etiopien i somras, och saknaden av dem har varit stor. När jag nu spenderade tre dagar i Asella var det till absolut största del i deras hem.
Deras öppna hjärtan och ständigt leende ansikten har fått mig att falla totalt.
Och de har förklarat mig en del av sin familj.
 
Tjejerna och jag hackade tonvis med lök til dorowaten
Lillebror va mestadels ett mindre hjälpande element
 
 
Julmiddagens festmåltid förbereddes, med gott om kött
och granen pyntades med bland annat ballonger
 
Jag inser att jag är lyckligt lottad som fått möjligheten att vara så hemma i ett äkta etiopiskt hem. Att bara gå in utan att knacka, helt naturligt hjälpa till med matlagningen eller slå mig ner i en fåtölj och prata livet. Dela måltider, be och sjunga tillsammans och kasta runt små busiga barn.
Det är jag otroligt tacksam för.
 
Så ofantligt fina hela högen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0