överlevde

Våren är här. Solen skiner. Ännu en vinter är överlevd, fast det var på håret. Efter två vintrar på sydligare breddgrader hade jag smått glömt bort hur jobbigt det är att inte få se sol på flera veckor. Helt seriöst har jag de senaste månaderna antecknat i min kalender vilka dagar solen skinit, så sällan har det varit. Det var två veckor då himlen var jämntjock dygnet runt. Kylan är väl inte heller något att hänga i julgranen men mörket är ändå det värsta. Liv behöver sol. Och äntligen känner jag att jag lever igen. Balkongdörren får stå öppen, shortsen har varit framme och fotboll har spontant ägt rum i gröngräset. Att få sitta i gassande sol med glass och hallon, det krävs inte mer för att göra mig lycklig. Och jag blir allt mer övertygad om att det inte är meningen att man ska bo i Sverige under vinterhalvåret, inte konstigt att folk blir deprimerade. Tacka vet jag platser där man utan betänkligheter kan förutsätta sol vareviga dag året runt. Jag är på väg till en sån plats nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0