min etiopienplastfamilj

Jag tror jag har en särskild förmåga att kliva in i andra familjers liv och liksom göra mig en egen plats där. Eller jag trivs i alla fall väldigt lätt hemma hos andra familjer, helst barnfamiljer då. Barn gör allt så mycket lättare, skulle samtalsämnena tryta kan man alltid gå in på skolgång eller blöjbyten med vuxna eller helt enkelt kravla ner på golvet och leka okomplicerade lekar med barnen. Är man ledsen på livet eller trött på att försöka sätta ord på sina känslor är barn perfekta, de slår armarna om halsen på en och ställer inga jobbiga frågor. Barn är enkla och raka och ger man dem kärlek så får man den tillbaka lika självklart som att man kommer hem med geggiga fötter efter en regndag. Som när jag skulle lägga lillkillen i min plastfamilj här i höstas och mamman frågade varför han ville att just jag skulle somna honom "för att hon älskar mig". Bara så, helt underbart. Hur lång tid tar det inte innan vi vuxna vågar tro på att någon älskar oss? och att dessutom säga det rakt ut sådär. Samma kille kom springade mot mig och kastade sig på mig när jag va och hälsade på idag, och sist vi träffades ropade han från toan "pappa kom! ..eller Maria!" - jag kände mig hedrad. Jag känner mig så välsignad som får ha en familj här. En familj som redan första dagen jag kom hem till dem förklarade att dörren alltid stod öppen för mig, och jag kände att de menade det. Sen dess har jag har knackat på i både tid och otid, och alltid funnit den på vid gavel. Att ha en familj att fira födelsedagar och högtider med, att be och prata livet med. Det är jag fantastiskt tacksam för. De ger mig trygghet i vardagen, utmaningar i tankarna, ett hem att bara få vara i och inte minst supergoda söndagsmiddagar. Ikväll har jag hängt där igen, kom oanmäld och fick både kvällsmat, kramar och fina samtal - så pass bra att de där tankarna på att söka jobb i Sverige i höst plötsligt inte kändes lika angelägna.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du får minsann komma å torka kiss/kramas här lite oftare så att de där hemska sverigetankarna försvinner förgått! :) Vad fin du är förresten!! Jag blir helt rörd!

2016-04-19 @ 20:43:00
URL: http://aammin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0