en bra lördag

ser ut så här:
 
  • chill morgon hemma med nybakade scones till film på madrassen som lite provosoriskt fått ersätta våra termitinvaderade soffor i vardagsrummet.
  • otippat besök av tre nyanlända svenska volontärer, varav ett bekant ansikte och ett bekant efternamn, som ska va på wsg i tre månader
  • lunch i Kazanches med ovanstående samt Felicia, Jessica och Engla. Romina levererade som vanligt utsökt fried fish with rice
  • promenad till Arat kilo tillsammans med Oscar, May och Mikaela
  • arsenalmatch på ett fik vid aratkilo tillsammans med Samuel, vi förlorade men sällskapet och baklavan va god trots att jag gäspade konstant
  • chill hemma, mellanlandade på madrassen i en fyrtio minute och hämtade välbehövlig energi
  • livejazz på Mama's kitchen på Bole tillsammans med Felicia och Henok, så sjukt najs avslut på dagen! det kommer definitivt bli mer livemusik.
det va alltså en beskrivning av gårdagen.
 
Idag har jag varit i den internationella lutherska kyrkan tillsammans med volontärerna och familjen Nordens. Gudstjänsten följdes av trevligt kyrkkaffe och lika trevlig lunch med Nordens på Rominas på arat kilo. Eftermiddagen har sedan spenderats på compoundet och inehållit mest chill, lite jobb och så lek på skolgården tillsammans med hectorfamiljen som är i stan ett tag nu. En bra söndag.
 
En bra helg med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Benedicte Artman

Men hallå, jag har sagt det förut och säger det igen: du kan inte bara namedroppa sådär utan förklaring!! Jag känner mig utesluten och utan koll på ditt liv när jag knappt fattar vilka hälften av personerna är!! :P Och vilka är wsg:arna?? (fixa din telefon så vi kan prata snart!!!) ;)

2015-09-21 @ 14:31:41
URL: http://benedicte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0