lördagsutflykter

Livet i Addis går på fufll fart. Inte nog med att det inte finns gränser för hur mycket tid som kan läggas på arbetet. Även socialt har vi äntligen börjat närma oss den intensiva aktivitet som jag är van vid och som jag saknat något sen jag kom hit. Jag gillart. De senaste tre helgerna har inneburit lördagsskogsutflykter men varierat sällskap. Idag tog vi oss en liten bit utanför Addis till Bornfree för att se på djur som räddats undan en odräglig tillvaro till vård och såsmåningom frihet. En väldigt fin dag, som just avslutades framför en eld på Mamma Mia i goda vänners lag. Äntligen börjar addisvardagen falla på plats.

 
Förra lördagen var det Entotto som stod på programmet. Oscar, May, Mikaela och jag tog hakade på två grupper från Partille som också skulle upp. Efter museum- och palatsbesök lämnade vi turisthjorden och promenerade ytterligare meter upp på berget och in i en skog. Uppe på en stor sten åt vi sedan vår matsäck och beundrade utsikten bakom träden. Sen promenerade vi ner till Sheromeda och resten av eftermiddagen spenderades i chill samvaro på missionsområdet där.
 

Fina utflytker med fint folk. Bara en liten hint om vad jag gillar med att vara här.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

GEPARDER ÄR SÅ HIMLA SÖTA ATT JAG DÖR

2015-10-21 @ 23:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0