varför?

 
Varför kunde den här lille killen som aldrig gjort någon något ont inte få leva lite till?
Varför skulle hans sista år bli fullt av lidanden?
Varför är vår värld så orättvis att det aldrig hade hänt om han fötts i Sverige?
Varför gör vi inte mer för att sånt här inte ska hända?
Varför kan jag inte acceptera döden som en naturlig del av en 13-årings liv?
Varför gör det så ont att det värker i bröstet och ögonen svämmar över?
 
För att vår värld är skadad och vi är skadade. Och jag älskade honom.
 
 
 
 
 
 
Min älskade lilla söta Bruk
Av hela mig ber och hoppas jag att Gud har tagit hem honom till sig,
och att han har det bättre där än här. Och att jag får träffa honom igen en dag.

Kommentarer
Postat av: benedicte

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

2015-05-25 @ 10:47:22
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0