vardag igen

Livet är tillbaka i Addis. En välbekant omtyckt vardag har infunnit sig och jag njuter allt vad jag kan av den. Och tänker så göra de två ynka dagar jag har kvar. Min vardag nu innebär att jag bo hemma hos familjen Thornell på seminariet på Mekanissa, bättre kunde man inte ha det: frukost och kvällsmat serverat, te och samtal på kvällarna och så massa massa lek med tre fantastiskt fina pojkar. Jag trivs. Idag började dessutom skolan och även där trivs jag väldigt bra, har fina klasskompisar och en ny bra lärare. Känner inte alls för att åka hem just nu. Hade jag bara trott ens en sekund på att visumet skulle gå att förlänga mer än några enstaka dagar så hade jag lätt stannat till när jag passerade immigration tidigare idag. Men nej. Det är väl dags för en tur till Sverige. Men jag ska tillbaka, så enkelt är det. Kanske till och med tillbaka till Mekanissa.

 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja, det är faktiskt dags för Sverige nu ;)

2015-01-12 @ 22:35:09
URL: http://cecilyeah.blogg.se
Postat av: Oscar

Gött att läsa om allt du gör och att du har det bra. När är du tillbaka i Sverige?

Svar: Jag är kom till Sverige i torsdags :)
Maria

2015-01-15 @ 01:25:28
URL: http://flodin91.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0