fredagskväll

Första skolveckan är till ända. Och det är fantastiskt skönt att få gå på helg. Hur mycket jag än tycker om mina ettor så ska det ärligt talat bli skönt att slippa dem ett par dagar. Jag är så otroligt trött på att tjata på dem - att va tysta, att sitta stilla, att ställa upp sig på led, att lyssna på mig, att inte slå varandra menamen. Är så fantastiskt trött på mitt eget tjat, kanns som ett under att de fortfarande tycker om mig. Men de gor ju ändå det "Miss Maria, I like your hair, I like your voice, I like when you teach even though I dont understand, I even like your shoes even though they are dirty. You are so cute" citat en av de mest lost tjejerna. Men som ett ägg kommer jag allt närmare det klassrumsklimat jag vill ha och det känns ändå betydligt bättre nu än häromdagen, även om jag har fått ta hand om klassrummet på egen hand de senaste dagarna. Ska bli spännande att komma igång med lektionerna på riktigt och ta itu med deras mer eller mindre befintliga matematikkunskaper.
 
Fredagskväll alltså, och vi har fått wifi hemma i lägenheten. Kändes konstigt att stå och laga spenatsoppa i köket och samtidigt lyssna på sommarprat och chatta med kompisar hemma i Sverige. Skönt att slippa gå iväg bara för att kolla mail och väldigt smidigt i planeringssyfte, men jag är ändå inte helt nöjd, gillar ju det där med att vara frånkopplad världen och leva mer här och nu. Men man får väl hitta en balans. Ser i vilket fall fram emot skype med kompisar och att få dela livet även med dem. Vi slutade jobbet klockan tre idag efter det dagliga mötet när eleverna åkt hem. Jag för min del tog mig bort till gymmet jag börjat träna på vid haja hulet. Där sprang jag mig trött. På vägen hem köpte jag förnödenheter som ägg och linser, och postade några brev till Sverige. Nu ikväll blir det en chill kväll framför en film i vårt numera hyfsat mysiga vardagsrum. Spenatsoppan har landat fint i magen och jag tror bestämt att den snart får sällskap av något mer chokladigt. Skulle tro att jag snart får sällskap av Felicia också. I helgen ska vi utforska mer av Addis, eller rättare sagt Felicia ska utforska och jag spela expert. Det blir troligen en tur upp mot Entottoberget, och sen på kvällen har MIkael som också jobbar på skolan pratat om att ta oss med till en jazzklubb nånstans. IEC och Thornellhäng står på programmet på söndag. Och så ska jag planera en veckas lektioner. Kommer bli en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0