forsta skoldagen

Kaos. Aven om Mikael forsokte overtyga mig om att det bara ar jag som har extremt behov av ordning som tyckte att det va sa kaosigt. Men alltsa. Tretton snurriga ettor som inte kan lyssna utan bara snurrar runt pa stolarna och har fokus overallt utom pa mig. Och som har ont i huvudet och hanger efter en som en svans och inte kan skillnaden pa 12 och 21. men sa sota, jag ska nog fa ordning pa dem. Det har ju bara gatt en dag. Min forsta klass. Anda stort pa nat vis. Forra veckan agnades at att stalla i ordning klassrum, lagga scheman och planera de forsta atta veckorna. Jag som ar lite av ett planeringsfreak, lagger allt som oftast lika mycket tid pa att planera hur jag ska planera som pa sjalva planeringen, utarbetade nagra enkla mallar for saval arsplanering som periodsplanering. Jag hann dock inte sjalv fylla i dem sarskilt mycket da mina ovriga larare tenerade att vanda sig till mig med sina planeringar, vilket resulterade i att de flesta periodsplaneringar foljer mina mallar. Anda lite nojd, even om det kanns lustigt att agera expert nar man egentligen ar sa mycket amator man kan bli, jag har ju aldrig planerat nanting mer an fem veckor framat (for en klass da alltsa, for mig sjalv planerar jag ju garna sa langt det bara gar..). Men assa, planering ar ju a och o i sant har arbete. Aven om jag inser att jag kommer fa gora om det mesta av innehallet i mina mallar. Sa sjukt svart att veta vilken niva eleverna ar pa, for att inte tala om att lyckas anpassa till alla varierade nivaer. Men kul ocksa, jag gillar utmaningar.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha! Älskar planerings-biten! Första dagen ska väl vara lite kaos..? Kul att du är igång!

Svar: nja, den kanske brukar va det, men jag föredrar ordning och reda ;)
Maria

2015-08-25 @ 12:37:36
URL: http://cecilyeah.blogg.se
Postat av: benedicte

Haha det här låter SÅ du, och så galet rätt för dig!!

2015-08-28 @ 22:06:06
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0