resefeber

Redan för flera veckor sen började mina kompisar ojja sig för att jag snart skulle åka och va borta jättelänge. Äh, det är ju långt kvar och så är det ju faktiskt bara fem veckor, har jag svarat lite lagom coolt sådär. Men den senaste veckan har jag faktiskt känt den komma smygande, resefebern alltså. Men eftersom jag haft så otroligt gott om tid på mig att förbereda så har väskan stått packad i flera dagar och den sista veckan har i huvudsak ägnats åt projekt ta avsked av de närmaste vännerna. För jag kommer ju sakna dem, en hel massa faktiskt. Men fem veckor går fort, och ska jag va ärlig ser jag nästan lite fram emot att komma hem igen. Att knata upp mot Gökboet till mina kära korridorare, cykla ut till herrgården, besöka Marias nya lägenhet, ta en tur till Kristianstad med omnejd, hänga in hos Sara och vara hemma i mitt Lund. Men innan dess - äventyr! Så väldigt mycket spännande äventyr. Det ser jag såklart fram emot. Även om det är lite läskigt också. Men om två dagar är jag på andra sidan jorden, coolt.
 

Och för er som då undrar hur plane ser ut för dessa veckor, för såklart har jag en plan.

  1. 23-27/9 Hänga i Auckland med Johan som pluggar där
  2. 28/9-8/10 Köra runt i en husbil på Nya Zealands Nord- och Sydö, tillsammans med föräldrar och lillebror. Sjukt mycket häftigt kommer att beses  som berg, lysmaskgrottor, hobbitby,vulkaner, geysrar, glaciärer, fjordar, delfiner, koraller och får.
  3. 9/10 Flyg över från Christchurch till Sydney
  4. 9-12/10 Sydney med omnejd, med övrig familj
  5. 13-29/10 På egen hand upptäcka Australiens östkust från Sydney till Whitsundays + Melbourne och området runtomkring. Typ Brisbane, Frazer Island, Whitsundays, Noosa, Great ocean road och Philip Island
På sätt och vis känns det här som mitt största äventyr hittills. Jag menar att åka till Etiopien några månader är ju ingenting, det är ju typ lika hemma som Sverige. Och där känner jag tonvis av folk. Australien, det blir äventyr det.

Kommentarer
Postat av: Benedicte

Ja tjena vilket äventyr det kommer bli! Ha det nu heeelt fantastiskt fina du! ♡♡♡

2014-09-21 @ 10:19:45
URL: http://benedicte.blogg.se
Postat av: Cecilia

Du glömde: titta på Arsenal var och varannan natt ;)
Trevlig resa!!!

2014-09-22 @ 12:01:30
URL: http://cecilyeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0