Parnell

Jag har hittat mitt favoritområde i Auckland - Parnell. Området som Johan bor i och som bland annat rymmer en massa stora fina villor, en vacker rosenträdgård, en liten strand full med snäckor, ett litet kapell omgiven av gamla gravstenar. När Johan va i skolan igår passade jag på att utforska området och gick ner till just den där trädgården och stranden och kapellet. Det var fint. 
 
 
På kvällen gick vi en promenad genom Parnell och Newmarket till Mount Eden. Jag va sjukt trött innan vi gav oss av men det kändes bättre när vi började gå och jag gillade områdena vi gick igenom. Fantastiskt utsikt från Mount Eden också. Och gott fika på café fullbordade dagen.
 
 
Idag ska vi hyra en bil och köra norrut. Lite oklart än vart det blir av. Men nåt stort träd ska vi nog se, och kanske nordspetsen. Vacker natur och grönt hav tar jag också för givet. Johan ska bara komma ur sängen först... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ser superfint ut! Jag önskar dock se bildbevis på att du är framme. De här bilderna hade ju kunnat googla fram ;)

2014-09-26 @ 11:19:09
URL: http://cecilyeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0