Whitsundays

Igar var jag ute pa en heldag pa havet. Akte med en san dar supersnabb uppblast gul sak som spurtade ut fran Airlie beach. Tva snorkelstopp blev det forst, pa vagen ut till Whitsundays. Det forsta stoppet var mest vackert rev och en del smafisk. Pa det andra stallet var det mer fisk och mindre rev. Sa kul att snorkla! Jag hade latt kunnat halla pa ett par timmar till, speciellt som det tog ett bra tag innan man kunde fokusera pa nat annat an "andas in andas ut, och anvand inte nasan". Nar vi snorklat klart och fatt av oss de supertajta vatdrakterna styrdes baten mot Whitsundays och Whitehaven, en magnifik vit sandstrand omgiven av klarblatt lagom varmt hav. Nar vi kom tillbaka hit till Airlie beach gick jag forst och satte mig pa min favoritstrand (som av nan anledning alltid ar tom) och smalte upplevelserna. Da det borjade skymma gick jag langs havet till centrum, badade i lagunen pa vagen och hangde sen pa hostellet pa kvallen. Idag ska jag mest ta det lugnt, ga en promenad langs havet och bada lite. Sen beger jag mig med nattbuss till Noosa, som jag har hoga forvantningar pa efter alla andras lovord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0