Sydney

Gardagen spenderades i Sydney. Den har gangen fick jag ett battre intryck av stan, kanske helt enkelt for att jag hade tid att utforska den mer och liksom kanna mig hemma dar. Det blev en promenad fran stationen upp till botaniska via massa historiska byggnader och fina parker. I botaniska tog jag mig langst ut pa en udde fran vilken man hade fin utsikt over hamnen. Sen gav jag mig faktiskt ut pa valskadning. Forst sag det ut som att vi inte skulle hitta nagra valar men sa pos det upp vatten vid horisonten och en hel valfamilj dok upp. Vi holl oss bredvid dem i typ en timme och fick se dem alla tre komma upp efter luft gang efter gang och ungen gjorde till och med en volt framfor oss - riktigt coolt. Sen blev det marknad i Rocks, en tur till city centrum och queen victoria market samt pannkakor pa samma stalle som forra gangen vi var i stan. En gangtur tillbaka till stationen fick avsluta dagen. Egentligen skulle jag ha tagit taget till Melbourne men sa var det installt och ersatt av buss, sa jag krop min vana trogen upp pa tva saten och somnade snabbt. 

Kommentarer
Postat av: Benedicte

Alltså vi lever så sjukt olika liv just nu! Men njut, låter sjukt coolt med valarna!

2014-10-27 @ 18:36:30
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0