pingviner

Jag ar fortfarande helt tagen. Sa fantastiskt coolt att se hur de sma pingvinerna i tusentals vandrade upp fran det maktiga havet precis framfor vara fotter och vidare upp pa sma ringliga "stigar" pa land. Och man kom sa valdigt nara dem dar de guppande tog sig fram i morkret. Riktigt haftig kansla. Toppen pa en valdigt valdigt bra dag. Stralande sol. Fullt med kangurus och wollabies som at ur handerna pa en, villigt blev klappade bakom oronen och stallde upp for foton, en del mer elle rmindre tama och andra helt vilda (ja de vilda var val mest med pa det dar med foto pa hall, men anda...). Sen detta maktiga hav som bara valler upp pa klippor och utstrackta strander, sa otroligt vackert. Sista dagen imorgon, jag ska pa marknad och sen hanga med en svensk tjej pa stan. Ja forresten, nagot av dte basta idag var att jag traffade en supertrevlig amerikan som jag hangde med hela turen. Det gor sa mycket att ha nan att dela upplevelsen med. Och ni dar hemma, snart kommer jag och pratar hal i oronen pa er.

Kommentarer
Postat av: Emma Larsson

Så roligt att läsa! Känner ju igen mig i nästan allt :) härligt att höra att du hittat trevligt folk längs vägen. Tänkte väl att det inte skulle vara några problem för dig att resa själv ;) Ser fram emot att träffa dig när du kommer hem och höra ännu mer! (om du har tid innan du drar till Etiopien..)

Kram på dig

2014-10-29 @ 21:25:15
Postat av: benedicte

Ååh vad härligt och häftigt det låter!!!
(känns som min standardreaktion på dina blogginlägg nuförtiden)

2014-10-31 @ 22:02:32
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0