pa plats

Sa ar jag framme och har stallt in mina saker pa mitt nya rum. En ny del av staden ska nu lara kannas, internet och mat har jag hittat an sa lange, sa jag ska nog overleva. Nu ar planen att ta reda pa var jag ska befinna mig halv nio imorgon och sen komma i sang tidigt. Helt yr i huvudet av somnbrist efter att ha sovit ynka fyra timmar hemma hos Hanna-Karin och Workneh som kom och hamtade mig pa flygplatsen inatt. Flygresan gick bra. Van som man ar vid langa flygstrackor var de har inte mycket att jamra sig over, bra filmer och god mat bjods dessutom. Och sa slapp jag sakerhetskontroll i Istanbul och blev kord direkt till gaten av bussen, kandes som jag lyckats smita forbi kontrollen men ingen upptackte mig sa det va nog lugnt. Val framme pa Bole fick jag sta i en evighetslangsam visumko, och mottes av beskedet att de sen en vecka andrat reglerna sa jag bara kunde fa en manad. Sa det blir till att stifta bekantskap med den beryktade immigration.

Kommentarer
Postat av: Benedicte

Ååh neeeej! Kossbanan på ändrade visumsregler!!! Blir lite nervös inför nästa höst nu ju.. :(
Men fint att du är på plats och allt gått bra!

2014-11-09 @ 16:35:19
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0