fotbollseufori

Asså jag älskar den. Känslan efter årets första fotbollsspel i vårsolen. Den ovana känslan av fotbollsskor som snabbt går över till att kännas som en naturlig påbyggnad av fötterna. Springet i benen som aldrig vil gå över. Det varma ansiktet och skratten som slåss med frustrerande utrop. High five och nya tag. Skott som bara sitter så rätt, och tåfjuttar som går åt pipsvängen. Men framför allt, den där euforiska glädjen som tar över hela mig. Jag vill ha mer!
 
Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och fokusera på skolverkets råd om åtgärdsprogram. Känns som att det kan bli en kamp...
 
För övrigt trivs jag så galet bra med allt just nu. Kurslitteraturen är riktigt intressant och jag ser fram emot varenda träff i skolan. På jobbet springer barnen mot en med öppna famnar på morgonen och med solens återkomst kan vi njuta av fina utflykter, man kan inte annat än trivas. Men framför allt. Min korridor. Jag trivs så sjukt bra. Tjejkvällar med bästa tjejgänget, fotboll på innergården, sport i tvrummet, häng i köket, knack på dörren, djupa samtal i mitt hemtrevliga rum som numera jämt är städat och fyllt med vårblommor. Jag njuter.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tänk vad ett inlägg med fotbollstema kan göra mig glad :)

2014-03-24 @ 23:26:04
URL: http://cecilyeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0