två i en

Igår landade vi på Arlanda och tog oss med effektivt, tyst och bekvämt tåg till Norrköping. För visst finns det fördelar med Sverige, som välfungerande kollektivtrafik till exempel. Och visst är det skönt att dricka kranvatten, äta grönsaker, gå anonym på stan, träffa släkt och vänner, sova i en ren säng med riktiga lakan och täcke. Framför allt kanske det där att passa in, och att kunna prata svenska med folk. Att förstå och bli förstådd. Men. Visst längtar jag tillbaka. Av hela mitt hjärta, så ofantligt mycket. Men jag ska ju tillbaka, snart. Fram till dess ska jag försöka fokusera på fördelarna med Sverige - dricka mjölk och prata svenska, och träffa alla mina fantastiska vänner. Och lite parallellt titta på bilder från Etiopien och chatta med mina fina vänner där. Två världar i en helt enkelt, de måste bara få plats båda två. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0