det här med arsenal

Jag sitter iklädd en arsenaltröja (visserligen en typisk b-variant utan namn på ryggen, men ändå) och har precis tittat på en match. Jag erkänner villigt att det var mycket för Cecilias skull. Nog för att jag gillar fotboll men premier league har just aldrig lockat. Det är väl mest landslagsmatcher jag sett, för där "känner" jag ju spelarna och det är liksom det som gör det roligt. Men det argumentet håller just inte längre, inte efter Cecilia och Gustafs kampanjer för att göra mig till en gooner. Så nu sitter jag här i arsenaltröja och kan efter intensivt pluggande namn, nummer och ursprungsland på Arsenals mesta spelare. Som en personlig favorit står den unge, ytterst lovande Zelalem. Med etiopiskt ursprung såklart. Arsenalprat blev lite av en följetong i Etiopien i julas. Vart vi gick dök det upp människor som det liksom bara föll sig så självklart att diskutera arsenalspelare med. För Arsenal är ju alla etiopiers stora favoritlag. Och trots att Zelalem kanske inte är så överdrivet känd i yttre kretsar så visst de såklart vem han var. Det var fint. Att liksom få dela ett nyvunnet intresse.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag kanske ska åka till Etiopien ändå...

Svar: JA!!!!
Maria

2014-02-13 @ 00:04:14
URL: http://cecilyeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0