addisfritid

Eftersom jag bara gar i skolan pa formiddagarna och har eftermiddagar och helger fria blir det en hel del ledig tid. Dock finns det mycket att fylla den tiden med: hanga med Eden, leka med barnen Thornell, spela piano pa seminariets jazzskola, bada pa ghion, traffa Samuel, Misganu, Tamrat och alla andra dovvanner, ga pa basarer, iecgudstjanster, chilla hemma, plugga, utforska nya omraden, skypa med kompisar i Sverige, titta pa film och trana amarinja med diverse trevliga etiopier.
Den gangna helgens lordag inleddes med en tur till iecs marknad tillsammans med tva hollandskor som spenderat natten pa "mitt" gasthem. Val dar traffade jag ett gang kanda manniskor, bland annat Gerry som dok upp och bjod mig pa saval fika som diverse udda atiraljer. Fardighandlad packade jag in mig i Thornells lilla bil och akte hem till dem for att spendera resten av dagen dar. Det blev julpyssel, kapphastrace, lussebullsbak, fika, boklasning, prat och mer fika. Sa valdigt fint att ha en familj att fa vara en del av emellanat. I sondags var jag och Graham pa den tidiga gudstjansten i iec. Nar den var slut begav jag mig bort till amest kilo for att sammanstrala med Samuel och ganget efter deras gudstjanst, eller det var planen. Det visade sig dock att de hade nat sarskilt firande sa jag fastnade i en aktion och ramlade sedan in pa lunch och fika omgiven av teckensprakstalande manniskor. Detta underbara sprak, anda en varld jag hor hemma i. Jag trivdes som fisken och led inte alls over att den planerade entottoutflykten inte blev av. Istallet ake jag direkt fran amest kilo till sheromeda for svenskt adventsfirande. Dagens avslutades pa hamburgerrestaurang tillsammans med Thornells.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Addis. Jag gillar egentligen inte att det ar sa stort och fullt av avgaser. Men det ar onekligen gott att ha sa manga vanner att umgas med. Imorgon ar det edendag och pa torsdag ska jag bort till Bingham for att traffa Elise. Sen kommer Desta hit till helgen och pa sondag landar Gabriella pa Bole. Sa fullt upp. Men anda chilla kvallar da morkret haller en hemma, en skon grej faktiskt. Och bra for pluggdisciplinen.

Kommentarer
Postat av: Benedicte

Alltså åh, det där låter som en dröm. Jag vill också!!! ♡♡♡

2014-12-02 @ 17:53:21
URL: http://benedicte.blogg.se
Postat av: Amanda

Kul att du är på hemmaplan igen! Hur länge stannar du i Etiopien?

Svar: 40 dagar till! fick nytt visum i helgen :)
Maria

2014-12-05 @ 08:29:24
URL: http://amandama.blogg.se
Postat av: Susanne

Men. Alltså. LIVET! det låter njutsamt.

2014-12-05 @ 10:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0