Bruk igen

Okej, sa har ser laget ut med Bruk. Efter manga turer fram och tillbaka och sprakforbistring och okunskap och jag vet inte allt som kan stalla till problem i kommunikation har jag nu koll pa laget - eller i alla fall sa bra koll som det gar att fa nar man knappt kan prata med folk. Nedan kommer en beskrivning av alla turer fram och tillbaka den gangna veckan.
Forra fredagen fick jag hora den hemska nyheten att Bruk var sa sjuk att han kanske skulle do, via Desta via Melkamu via... sa jag visste inte riktigt hur mycket jag skulle lita pa djungeltelegrafen. Jag bad darfor Coach att kolla upp laget. Sa sondag kvall ringde Coach och berattade att han varit pa sjukhuset och halsat pa Bruk och att laget verkade vara under kontroll.Foljande kvall fick jag dock ett nytt samtal fran Coach som den har gangen bekraftade fredagens bistra nyheter; Bruk hade inte vaknat pa hela dagen. Pa grund av exeptionellt daligt telefonnat var kommunikationen mellan mig och Asella valdigt dalig och nar jag till slut fick tag pa Gabriella tisdagkvall sa lod domen: antingen sa maste han tas till sjukhus i Addis eller Adama eller sa ar det bara att ta hem honom och sa far han do hemma. Det sistnamnda fanns inte i min varld. I torsdagd bars alltsa Bruk ut fran sjukhuset i Asella och togs under Coachs oversyn till ett jamforelsevis overklassjukhus i Adama. Dar kunde de efter tusentals tester konstatera att Bruk varken hade cancer eller hepatit, vilket man befarat, vad det verkligen var som var felet fick vi dock inte veta forran jag anlande till Adama i fredags. Tuberkulos. Och felmedicinering av lakarna i Asella, nagot som orsakat akuta leverproblem och vatskefylld buk. Aven om det var fantastiskt att fa aterse Bruk levande var det en ofattbart hemsk syn som motte mig. Visserligen log Bruk sitt vanliga underbettsleende och klamde fram ett skort "Hi", men han va sa ynklig. Sa mager, benen bara stack ut pa honom och han hade inga krafter till nanting. Hostade hjartskarande och kunde inte ata mer an tva bebistuggor injera till lunch. Men jag har hopp. Han har fatt ny medicin och ska ligga pa sjukhuset i Asella for fortsatt vard i en manad framover. Bruks mamma och en manlig slakting va med i Adama och kommer fortsatta ta hand om honom i Asella, det kanns bra for de var sa valdigt fina manniskor. Och nu nar jag inte ar dar kanns det skont att veta att han ar omgiven av folk som alskar honom, och sa Coach som aldrig nansin ger upp nat som han kan gora nanting at. Sa mitt i all hemskhet ar jag tacksam over att situationen utvecklats som den gjort de senaste dagarna. Jag tror pa att han kommer klara sig. Och att jag en dag kommer fa ga med hans hand i min igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men åh, lillkillen.. :'( Hoppas han blir bra igen!

2014-12-20 @ 11:35:22
URL: http://cecilyeah.blogg.se
Postat av: maria

Usch. Ja hoppas han snart blir bra igen!

2014-12-21 @ 10:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0