susannedagar

För två år sen lärde jag känna en spontan, eftertänksam, härlig tjej. Denna tjej bestämde sig hux flux förra påsken för att åka ner och hälsa på mig i Etiopien. Sagt och gjort, och vi som knappt kände varandra pratade plötsligt om precis allt. Dittills hade vi bara setts i en solig etiopisk kontext, men i våras bestämde jag mig för att läsa en kurs på Umeå universitet - så vidgades våra gemensamma vyer och uppleveser till att innehålla även snö och norrländska. Som kronan på verket kom Susanne ner och spenderade en somrig vecka i det som för mig är hemma och för henne "utomlands".
 
 
Susannedagar innebär ofta spännande strapatser som inte alltför sällan utmynnar i en rad anekdoter och citat som sedan kan göra samtalslistan ännu några snäpp längre än vad den redan är. För det är ändå samtal om allt mellan himmel och jord som hänger allra mest intimt samman med våra gemensamma dagar, och det som jag värderar absolut högst. Det, och att skratten aldrig är längre borta än några futtiga sekunder.
 Ska bli spännande se vad mer vår gemensamma framtid kommer bära.

Kommentarer
Postat av: susanne

Men finis! Vad jag ser tillbaka på dessa dagar med glädje och värme. Toppdagar. OCH att jag också ser fram emot vad våra framtida upptåg ska innebära! Det kan bara bli bra.

2014-09-16 @ 17:50:13
Postat av: susanne

Jag tänkte förresten på äggshoppingen häromsistens jag handlade ägg. Tråkigt med kartong alltså...

Svar: Eller hur!
Maria

2014-09-16 @ 17:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0