etiopiennörd

Etiopien. Asså är jag nördig på nåt så är det Etiopien. Etiopiennörd. Det är jag rätt nöjd med.
 
Idag hade vi söndagsskolan på Filippi och berättade om vår resa i somras och Asella Sports Camp. Vi kom inhoppandes sjungandes på "Tarike Tarike Sosabaj Tarike". Och jag kände den där välbekanta energin och glädjen välla upp. Ändå fantastiskt att man kan bli så glad bara av att prata om Etiopien och allt man varit med om där. Benedicte - det är fantastiskt att du finns. Att det finns någon mer som är precis lika nördig som jag på samma sak som jag. Någon som delar min längtan och saknad, mina minnen och drömmar. Nu ska jag bara lyckas övertyga dig om att du visst kommer klara de där kompletteringarna i jul och göra mig sällskap i vårt kära Etiopien. Jag kan just inte komma på någon annanstans jag hellre skulle spendera mitt kanske sista jullov.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: benedicte

Men åh. Ja. Sluta tjata om att det är ditt kanske sista jullov, du ska jobba som lärare för hele dan. Men ja.. vi vet ju att vi vill..

Svar: Sista fyraveckorsjullov då...
Maria

2013-10-21 @ 11:13:56
URL: http://benedicte.blogg.se
Postat av: Cecilia

Med Cecilia på larran?

2013-10-22 @ 01:22:17
URL: http://cecilyeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0