min chaufför del4

Relationen mellan min chaufför och mig har utvecklats drastiskt den senaste veckan. Från att ha hållt sig til fraserna "good morning", "no problem", "thank you", "call you later", "I am finished here", "I come" har vi nu kommit till djupa samtal om skillnader mellan Sverige och Etiopien. Hans stora favorit är att påpeka att vi svenskar alla har samma hudfärg, och vi är sååå vita. Och så skrattar han högt, som om han just vunnit en storvinst på lotto. Igår pratade vi om skillnader i matpriser. Han blev helt chockad då han insåg att en hamburgare i Sverige kostar lika mycket som sju här. Jag försökte förklara att vi i allmänhet har lite högre lön också. Men han var så nöjd med att bo i Etiopien där de har så bra priser. Det var fint att höra en etiopier försäkra att han då aldrig skulle flytta till Sverige eftersom det är så mycket bättre att bo i Etiopien.

Kommentarer
Postat av: benedicte

Åh, älskar min-chaufför-följetången!
Haha, åh, gillar hans humor och logik :)

2013-03-19 @ 23:28:16
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0