min chaufför del3

Han är omtänksam också, min chaufför. Förutom att han alltid lämnar vad än han har för sig så fort jag ringer och kommer och hämtar mig när helst jag behöver honom så är han även mån om att jag ska överleva bilturerna. Han undviker bilar med alltför svarta avgaser, han påminner mig om att vara försiktig när jag får för mig att fota genom fönstret och skulle han nångång behöva skicka sin bror, eftersom han själv kanske måste ta hand om sina två små barn (det har jag också luskat ut om honom, att han har två barn alltså) någon gång, så ringer han och försäkrar att det är hans bror och att jag inte behöver oroa mig utan är i trygga händer. Fint.
 
För övrigt har han väl tjänat en årslön den senaste veckan då han dels kört mig varje dag, dels kört en hel del åt Ohlssonfolket. Men det kan han väl va värd. Än så länge lever vi allla.

Kommentarer
Postat av: benedicte

Jag säger ju att han är en fin man den där Tilahun! :D

2013-03-11 @ 16:15:41
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0