långa dagar

Så här typ ser en dag ut här:
06.30 väckarklockan ringer
06.45 frukost
07.00 avfärd med atxi från Gullale
07.20 anländer till Bingham, förbereder lektioner
07.45 morgonbön med lärarna
08.00 förbereder lektioner
08.20 lektioner
10.20 förmiddagsrast, förbereder lektioner
10.45 lektioner
12.30 lunchrast
13.25 lektioner
15.25 barnen går hem, förbereder lektioner
17.00 avfärd från skolan
17.20 hemma på Gullale, vila, umgås med folk
19.00 kvällsmat med Bengtsson och övriga tillfälliga svenskar
20.00 aftonbön
21.00 förbereder lektioner
22.30 sover
 
Än så länge har jag väl inte haft någon dag som sett ut exakt så här, men typ så är livet som lärarstudent på Bingham. Fullt upp med andra ord, och än har jag inte tagit över alla lektioner. Den här veckan är det intensiv övning inför musikalen som ska framföras på fredag. Så det lär bli långa dagar. Klockan är nu sex och jag har inte kommit från skolan än. Men Elsie ringde just och frågade om hon fick ta mitt margarin till kvällens pannkakor, en ljusglimt i allt arbete. För väl att hon är här och tar hand om mig.
Helgen som spenderades i huvudsak väster om Addis var fantastiskt fin och innehöll välbehövligt vilande, vacker natur och glada skratt. Mer om den imorgon, nu ska jag börja packa ihop mig här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0