Att ta sig till Asella

Ett aventyr. Lordagsformiddagen forsvann pa nagot satt och klockan var over tva nar Susanne och jag antligen kom ivag fran missionsstationen i Addis. Vi styrde vara steg mot Merkato i tron om att vi skulle kunna ta en taxi till Asella darifran. Men icke. Av alla tusen killar som undrade vart vi ville aka fick vi veta att vi skulle ta en buss fran Kality, vilket vi inte hade nagon aning om var det lag. En skum kille ledde oss till en taxi som skulle ta oss ut till det okanda Kality. I en timme satt vi intrangda i minibussen tillsammans med ett glatt gang som skrattade at allt man kunde komm apa att skratta at, vi stmande in trots att vi inte forstod ett ord. En aldre man langre fram i bussen vande sig om och lugnade oss "don't worry". Vi akte i nagot som kande som en evighet och jag borjade nastan bli nervos att vi skulle hamna mitt ute i ingenstans utan mojlighet att ta oss vidare. Till slut stannade taxi noch vi blev visade till busstationen dar vi gick raka sparet fram till en gron buss som de sa skulle ga till Asella, vi gick ombord och lyckades fa tva platser bredvid varandra. Fyra timmar senare kom vi fram till ett skumt Asella dar vi gick av och vantade pa Fredrik och Mekonnen som skulle komma och hamta oss. Efter att ha kopt lite mat och statt i en safe shop och vantat i morktet dok en vinkande viting upp och vi trangde in oss i en gron pick up med Fredrik pa flaket. Den valkanda biten till luthersak compoundet pa ojamn vag och vi var framme och hemma i vart hus sen i somras. Vi pustade ut och konstaterade att vi klarat dagens aventyr. Men nar vi aker tillbaka vill jag garna komm afram innan morkrets inbrott, i synnerhet om bussen bara gar till Kality...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha, hjälp! Ha ett skönt påsklov! (Lyx att få vara ledig när man fyller år :))
Jag är sååå dålig på att kommentera men du ska veta att jag är inne och läser i alla fall. Fortsätt rocka skolan, du är grym! Kram

2013-03-26 @ 11:19:01
URL: http://cecilyeah.blogg.se
Postat av: benedicte

Men nej, åh vad meck att behöva irra runt på merkato av alla ställen... Jag som fick värsta bästa genomtydliga instruktionerna av Dawit när jag skulle åka, om hur man tog sig med två eller tre olika minibussar ut till Asellabusstationen. Och enda bytet jag kände till sen innan var Churchill-backen/Piazza... så nog är det off alltid!!

2013-03-26 @ 22:40:51
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0