Att kopa agg

Att kopa agg i det har landet ar lika roligt varje gang, eller vad sager du Benne? jag minns vara aggkompisar fran Sheromeda som borjade skratta sa fort de fick syn pa oss. Den hare gangen var Susanne och jag pa matjakt tillsammans med Muluken och kom till ett litet stand dar de bland annat hade agg i en stor korg. Jag borjade vanan trogen att kolla om aggen var bra genom att halla upp dem mot solen. De andra i standet hangde pa och snart stod det fem personer och skakade agg och lyssnade for att forsakra att vi fick de absolut basta aggen hem. Susanne och jag skrattade sa vi fick ont i magen och tarar i ogonen. Fantastiskt att nagot sa enkelt och vardagligt som att kopa agg kan bli dagens hojdpunkt. An sa lange har aggen hallt mattet.

Kommentarer
Postat av: benedicte

Åh älska alla skratt äggköpandet frambringar!!! (till skillnad från allt annat man ska köpa som oftast frambringar irritation :P )

2013-03-26 @ 22:41:51
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0