Amerika

Idag var det macaron cheese till lunch och jag kunde konstatera att jag lär lära mig mer om amerikansk kultur än etiopisk under de här veckorna. Min engelska har också börjat bli mer amerikansk och mindre etiopisk. Men jag saknar den etiopiska engelskan, den känns mer som jag. Och det känns klart mer hemma att arbeta tillsammans med etiopier än amerikaner, men jag vänjer mig allt mer. Hänger en del med den andra lärarstudenten som är här, och en del andra trevliga människor. Det ska tydligen finnas en döv man som arbetar här, Brad sa att han skulle presentera mig för honom, ska bli kul att få prata teckenspråk igen - betydligt mer hemma än amerikansk engelska även det...

Kommentarer
Postat av: benedicte

Åh ÅH! En DÖV!!! :D Rapportera mycket mer när det händer nåt på den fronten ;)

2013-03-02 @ 11:13:22
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0