tankeverksamhet

Mina tankar har en tendens att hålla sig x antal månader framåt och oroa sig över vad som ska hända om ett år typ. Fantastiskt onödigt kan man tycka. Men välplanerad är jag och ibland kan det ju faktiskt va bra. Och jag lägger nog lika mycket tid på att planera plugget som att plugga. Det roliga är ju att jag inte kan förstå hur folk inte kan tänka framåt och planera och fundera över vad som händer här näst i livet, eller nästnäst, eller nästnästnäst...
Jag frågade en kompis som alltid ifrågasatt min planeringshajp vad hans tankar sysselsatte sig med istället. "Tänka ut skämt" svarade han - det kanske tar 1% av min tankeverksamhet. Vad olika man kan va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0