stress och längtan

De senaste veckorna har varit rätt stressade. Vet inte när jag sist hade så mycket att hålla i huvudet. Högstadiet kanske. Men då kunde man göra hur mycket som helst utan paus och knappt märka av att man va stressad. Jag vet inte om det är min stigande ålder eller afrikatidens ostressade vardag som satt sina spår, men nuförtiden mår jag märkbart sämre av att stressa. Inte bara det att man blir trött och får ont i huvudet utan hela kroppen protesterar. Och det är just inte välkommet just då man har som mest att göra... Men målet Etiopien har ändå gjort allt så värt. När jag väl kommit dit (om ett dygn!) ska jag inte stressa mer. Längtar.
 
 
 
Så vad längtar jag då till?
att ha två kompisar att istället för tusen
att inte behöva klä på mig i en kvart för att gå utanför dörren
att kunna fokusera 100% på praktiken
att låta fötterna befrias från skor och strumpor
att träffa fina vänner
att ha en begränsad garderob att tillgå
att slippa konsumtionssamhällets sjuka vanor
att inte tidsplanera mina dagar minutiöst utan ta det som det kommer
att åka till Asella tillsammans med Susanne
att lära känna nya människor
att utmanas i mitt blivande yrke
att prata teckenspråk
att hänga i Nakamte mer än fem dagar
att inte stressa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0