vuxenpoäng

I höst har vuxenpoängen trillat in i strid ström, eller i alla fall under en vecka i september då jag både flyttade till Laurentii och påbörjade min visstidsanställning på Duvkullans förskola. Javisst, jag har både flyttat hemifrån och börjat jobba - och ja, det känns faktiskt bra. Därtill har jag burkar fyllda med skorpor och pepparnötter och i frysen ligger hembakat bröd, rabarber och äpplen redo att förvandlas till kräm. I övrigt ska vi väl inte utveckla mina matvanor alltför mycket för då försvinner snabb mina vuxenpoäng igen, men låt oss säga så här att det är för väl att jag får mat på jobbet varje dag. Hösten har även burit med sig ett gerdakort som utnyttjats flitigt, även det kan jag tycka kassar in några vuxenpoäng. Där till har jag ropat in en cykel på auktion, gett bort blommor och ost i julklapp och varit på kurs med jobbet. Så vad har jag då lärt mig av det här nosandet på vuxenvärlden? Att jag aldrig vill bo mer ensamt än man gör på en korridor. Att det inte är så farligt att jobba utan rent av roligt och stimulerande och meningsfullt och att föräldrar inte är så farliga som man kan tro. Att träning är bra och rolig. Att jag trivs väldigt bra i Lund men troligen aldrig kommer sluta längta nån annanstans. I allt det är vuxenfierandet så kan jag ju avslöja att jag känner mig precis lika ovuxen som tidigare och att jag trivs ganska bra med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0