vanligt & ovanligt

Mycket ar som det brukade vara, en del ar annorlunda.
 
Jag bor pa synoden, sover under myggnat, ater knackebrod och choklad och tittar pa Dawson's creek. Som vanligt.
Men jag har ingen Benedicte har, har alldeles for fullspackat program och ar ute sent om kvallarna. Inte som vanligt.
Nagra barn har kommit till, andra har forsvunnit. Gladje och saknad.
Fitsume skrattar lika gallt som vanligt, Eji ar gravid for forsta gangen (tredje manaden lyckades jag fa ur henne..)
En kille springer omkring i Mattias gamla roda snobbentroja, en tjej har Annas gamla kofta och jag sag en mekonomentroja springa forbi pa fotbollsplanen. Vi har satt vara spar.
Som vanligt var alla bollar i sonder eller undangomda pa nat kontor. Jag kopte nya som vanligt, men till ovanligt stor gladje.
Pingisbordet ar ovanligt helt och nyttjas flitigt. Habtamu regerar.
Solen gar som vanligt ner alldeles for tidigt och gassar ovanligt starkt mitt pa dagen.
Jag slass och kramas i vanlig ordning.
Spelade volleyboll som vanligt men fick ovanligt fa negativa kommentarer gallande mitt spel.
Tycker som vanligt att dagarna ar alldeles for korta och ar lika utmattad som vanligt pa kvallarna.
Dawit fortsatter med sina vanliga pysande ljud.
Lika underbart som vanligt att hora alla olika varianter pa "Maria", galler att va lyhord sa man inte missar nar nan ropar pa en.
Som vanligt kan man underhalla en hel hog barn bara genom att ta fram sina tjocka hariga armar, lika otroligt varje gang.
Gjorde fem ettor helt stumma genom att forevisa min stiftpenna, lika lattroade som alltid.
 
 
Det mesta ar nog anda som vanligt. och det ar val tur eftersom jag alskar vardagen har.

Kommentarer
Postat av: benedicte

Alltså åh. Det där är bara en så fantastisk vardag. <3

2013-04-16 @ 22:45:38
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0