sprakforvirring

Svenska. Engelska. Amarinja. Teckensprak. Spraken snurrar runt mig och jag blandar friskt och okontrollerat. Pratar svenska mitt i ett hav av ickesvenska elever. Tar till teckensprak nar jag moter horande pa stan. Vet inte om jag ska halsa pa engelska eller amarinja. Slanger in amarinjauttryck nar helst jag tycker det kan passa. Det mest forvirrande ar nog mitt namn, jag vet knappt vad jag heter langre. Ska jag presentera mig som Maria, MAria, MaRIa eller M runt huvudet - olika pa alla fyra spraken. Men jag gillar sprakblandningen, onska bara att jag beharksade dem alla totalt. 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men är det inte dags att komma hem nu?

2013-04-12 @ 10:56:44
URL: http://cecilyeah.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha, jag kan verkligen förstå att det är sjukt svårt!! Tack för dina kommentarer! Jag mellanlandade ju i Addis och fick se en liten skymt av Etiopien. SÅ vackert och speciellt på något sätt! Förstår varför du älskar det landet! :)

2013-04-18 @ 19:01:53
URL: http://amandama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0