valborgsfirande!

Igår strålade solen. Igår var jag med om den troligen roligaste och mest innehållsrika valborgen hittills i mitt 24-årigaliv som lundensare.

Dagen började på sätt och vis med att jag på småtimmarna ställde mig och bakade muffins som jag lovat att ha med mig till "jesus-tältet" i stadsparken. Fick på tok för lite sömn med anledning av en viss Benedicte som låg på en madreass några meter från mig, och inte helt otippat blev det prat istället för sömn. Betam trevligt.

Men då själva valborgsdagen inleddes med en chill frukost och funderingar över hur dagens väder skulle bli. Vi klev på bussen 10.14, på tok för sen för att få riktigt bra platser i parken, men eftersom vi inte hade några sådana planer var vi nöjda med att sitta i den överfulla bussen och höra att vi var sena ner till stan och följa den flödande strömmen ner mot stadsparken. Väl där var det stört omöjligt att hitta "vårt" tält. Just när vi går där och känner oss ganska så totalt förvirrade dyker det upp en liten vagn med en skylt om "jesustältet" och så hittade vi till slut hem.
Förmiddagen spenderades sittande på en filt i solen med fina vänner, samt promenerandes runt i parken bland sjuukt mycket folk, hög musik och ett tjockt röktäcke. Lunch bjöds vi trevligt nog på av pingstpastorn som satt och grillade hamburgare i ett något lugnare hörn av parken. Där hittade jag också Johan och Oskar som låg och tog igen sig i gräset.
Efter ett besök hos grannarna Cissi och Amanda var jag redo för stadsparken version eftermiddag. Folket fortsatte att strömma till och stämningen var på topp. Med jämna mellanrum var man nästan tvungen att ta sig från centrumdelen ut i mer avlägsna partier med något lägra ljudvolym. Benne och jag tog en glass på kulturen. Sen satt vi och spelade kort vid vårt tält.
Mot sluttampen när folkmassan började lätta något tog vi varsin korg med bullar och gick omkring för allmän utdelning. Galet vad uppskattat. Riktigt trevlig stämning bland allt folk hela dagen. Jag var nöjd med min första lite mer på riktiga valborgistadsparken. 


   

En cykeltur hem och se var det dags att besluta om vilket kvällsalternativ jag skulle satsa på. Till slut blev det en kompromiss mellan två och jag begav mig mot Kämnarsvägen för en fest hos några av Helenas kompisar. Vi grillade i solen, sjöng i kapp till Alladin och spelade sing star. Skrattade och skämtade och trivdes.
Då fotbollsmatchen drog igång där lämnade jag för betydligt mer lugnare fika hos Elin och Moa. Kom precis lagom till fint upplagt fika och mys i sofforna. När klockan slog tolv följde jag Benne ner till stan och cyklade sen glatt hem på de folkrika gatorna.

På det hela taget en ytterst fin dag bland härligt folk och fina vänner. Jag trivs verkligen sjukt bra just precis här där jag är mitt bland dem jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0