reseplaner

Förra veckan sken solen så min ryggg blev brun. Nu är det aningen kyligare i luften men fortfarande värmer solen ansiktet och vi håller oss utomhus stora delar av praktikdagarna.
Och jag är som bäst mitt uppe i sommarplaneringen. Förra veckan bokades biljetter till Skottland, idag stod jag vid en sj-automat och skrev ut fyra tågbiljetter, igår planerades etiopienresan och jag letade flygbilliga biljetter till Spanien.
Äntligen ska det bli sommar och ledigt och tid för resande.


Tillsammans med Betty och Maria blir det en vecka i vackra Skottland. Fortfarande ganska oplanerat men jag tänker att vi ska få beskåda vidunderligt vacker natur, vandra i berg, se sjöodjuret i Loch Ness, titta på fotboll på nån pub, besöka slott och vandra runt i sommarljumna kvällar i små söta byar, bo på pittoreska B&B och göra Edingburgh med alla dess sevärdheter. Kommer garanterat bli en skön vecka


Äntligen dags för en favorit i repris! Dock inte i Kroatien denna gång, men tillsammans med Bella och min kära gamla ryggsäck ska det återigen bli vandringsäventyr i främmande land. Denna gång blir det Spanien. Inte mycket planerat där heller men vi tar väl flyget till Barcelona, går omkring där nån dag, liftar ut på landsbygden och vandrar till vi tröttnar på det, träffar härligt folk och chillar i solen. Känner redan att det kommer bli en hit


Och så Etiopien. Tre veckor i detta underbara land. Denna gång ska Benne och jag agera reseledare för en grupp som ska volontära på ett sportläger tillsammans med massa sköna engagerade etiopier. Här är planerna betydligt mer utstakade och vi har ett väl detaljerat tidsprogram. Två veckors intensiva läger i Asella och en veckas något lugnare rundresande med krockodiler, kyrkbesök, sol och bad. Redan en klassiker

Utöver dessa tre utlandsresor blir det troligen en del rundresande i Skåne med sommarkortet i högsta hugg. Dessutom köpte jag idag biljetter till Norrköping för två omgångar. Det blir student för lilla Eva i Finspång och så Gulteboläger. Sverige och sommar är inte helt fel.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0