jag ambitiös?

Hela min skoltid har präglats av en ytterst ambitiös maria med klar motivation till skolarbete. Frågan är nu vart hon tagit vägen? Efter att i onsdags ha lämnat in två arbeten och haft en redovisning var tanken att jag skulle ladda om under dagen och så sätta igång med nästa två examinationer igår och idag, så hur har det gått? Total tid lagd på skolarbete de två senaste dagarna: en timme. Jaha, alla de andra timmarna på dygnet då? läsa ickeskolbok i solen, förbereda scouter, spela fotboll, äta glass, ha scouter, städa efter scouterna, planera sommarläger, sova, jobba, hälsa på farfar, chilla i solen. Jag förstår inte vad som har hänt men all motivation och ambition är som bortblåst. Och va gör vi åt det då? jag tror jag tar en promenad i det fina vädret och hoppas på att de forna takterna ska infinna sig av sig själva...

Kommentarer
Postat av: benedicte

Haha jag gillar ändå dethär på nåt sätt ;)

2012-05-26 @ 10:28:27
URL: http://benedicte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0