gurchor

Idag bestallde jag in fisk och pommes. Det kom in fint upplagt och jag borjade ta for mig av godheten. Men da dyker det upp en stor rulle injera med morkrod (+galet stark) dorowot, jag gapade lydigt och svalde ner gurchan. Kande lapparna brinna och ogonen taras men holl minen och log glatt mot sotaste Nebeyo. Gurchorna fortsatte att rulla in fran hoger och aven Melesse och Muluken kom springandes for att stoppa in mig annu mer av den enligt dem godaste maten i varlden. Visst ar det gott men jag hade ju sett fram emot min fisk. Men for allt i varlden, jag kan ata injera stup i kvarten om det gor dem glada, och det gor det visst. Nu har vi precis kommit ut fran en klasisk etiopisk fotostudio dar vi tagit finfina bilder tillsammans med vara favoritcoacher. De ar verkligen hur fina som helst, jag vill bara krama dem, och det ar de ratt nojda med de ocksa.
Gardagen var en riktigt bra dag. Hejda till en gatukille som akte hem till mormor, marknaden tillsammans med Miriam, lunch med hela gruppen, kopa hemlis tillsammans med Benne, uno med coacherna, pannkakor och frukt till kvallsmat, dansa och sjunga vid lagereld tillsammans med com[poundets barn och Dawit, chilla hemma. Asella ar verkligen hemma.
Och imorgon drar ett nytt sportscamp igang. Jag ser verkligen fram emot att hanga mer med de fina coacherna, kicka boll, lara kanna de nya barnen, heja mig hes och kramas.

Kommentarer
Postat av: Syster

Bildbevis!

2012-08-31 @ 22:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0