julvanor

På lördag är det julafton - känns väldigt avlägset.
På tisdag åker jag till Etiopien - känns avlägset även det
...fast inte riktigt lika långt bort. För i min värld är det ju trots allt mer normalt att åka till Etiopien än att fira jul i Sverige, om man ser till statistiken de senaste fyra åren i alla fall, för då leder det förstnämnda med 4-0. Galet.
Men på lördag är det alltså dags att fira jul i Sverige på gammalt traditionsenligt vis, för första gången på fyra år. Inte konstigt att man känner sig lite ringrostig och distansierad. Men det är kanske bra att prova på det gamla beprövade konceptet så man inte glömmer bort helt hur en sverigejul är. Saknar dock snön som tidigare idag föll över mig på  min väg mot Helsingör och en mysig dag med finaste Jenny. Sverige är ändå bra. Men vad mitt hjärta längtar söderut... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0