Utflykter

Jenny ar har. Barnen lever upp och vi trivs. Flyttade in pa skolan i onsdags och umgas nu med barnen fran sju till tio. Underbart. De senaste dagarna har vi varit pa utflykter, och jag borjar fundera pa omdet anda inte ar "smaksolelarare" man ska bli... Forsta gangen jag verkligen kande mig som en "froken" da vi gick pa led genom stan till museet. Jag fick tolka och barnen alskade det, nastan lika mycket som de uppskattade teet pa cefet mittemot. Igar var det dags for de aldre att ga ut till ett gammalt slott en bra bit utanfor stan. Mina stackars sma ben var helt slut men det var latt vart det. De sprang omkring och lekte riddare, yrade rundor i morka ganger och spatserade omkring pa muren. Jag kande mig inte sa mycket som larare, inte ens lont att forsoka halla reda pa de forvirrade manniskorna. Men harligt att se dem sa fria och uppsluppet glada. Det ar det basta som finns.
Igarkvall forsvann strommen och kom inte tillbaka forran klockan tio da jag satt i en sang uppe pa killarnas internat och pratade med Firomsa, spelade kort med Mamo och busade med Gadisa. Gick i sangs och vaknade av mig sjalv klockan sju. Istallet for att ligga kvar som jag latt gjort annars hoppade jag pigg hur sangen och gick ut pa skolagarden for att se vad som hande. Det var visst morgonbon pa gang och Misganu predikade om lydnad "till och med sma barn ska man lyda". Sa fin. Hangde en timme med barnen innan jag gick in for frukost med de andra ferengisarna. Tandborstning i det fria och inhamtning av Mamo (en dov kille som numera bor i Gimbi) som kommit for att fa ny horapparat. Efter Richards instruktioner hjalpte jag till att tillverka den, spannande och intressant, sa numera kan jag skriva aven det pa cv't.
Idag ska vi mest bara hanga och njuta av tillvaron men imorgon da ar det partydags. Kakor, drama, sang, lek, lask och godis. Kommer bli sa galet bra. Kvallen sen den tanker jag inte pa an och inte heller morgonen darpa da vi aker till Addis for att sen natten till torsdag fara norrut till kalla Sverige. Kanns galet avlagset. Istallet fokuserar vi pa nu och njuter av att fa ra om bara fina barn.

Kommentarer
Postat av: Zakarias

Oj, vad bra allt låter! :)

2010-03-20 @ 11:42:10
Postat av: syster

Det låter helt stört underbart! Jenny borde ju va där jämt låter det som. Åh, jag vill tillbaka så himla mycket när jag läser om de underbara barnen och var ni gör. Det är jättelångt till jul ju.. Men inget snack om att vi ska dit då, och hänga på skolan minst en hel vecka!

2010-03-20 @ 16:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0