Barnen

Nu har vi lov. Vi leker, pysslar och tittar pa film. De ar sa roliga vara barn, jag ska ge lite exempel pa allt kul de sager. Det har med regntraden har vi ju haft uppe forr men jag kan inte lata bli att ta en favorit i repris. Haromdagen osregnade det (konstigt nog) har i Nakamte och nar jag fragade barnen varfor svarade Samuel att det var for att det finns sa manga trad har. Jag gapskrattade och havdade bestamt att det var falskt. Natoli, Misganu och alla de andra stora pojkarna stod pa Samuels sida men efter lang overtalning gav de upp och borjade istallet ifragasatta landets vetenskapsman, det star tydligen sa i deras skolbocker. Galet. Ett annat kul amne ar: kott. Grunden for valgang och lycka. Varfor ar jag sa tjock? Jo, for att jag ater sa mycket kott och proteiner. Om jag nagon gang rakar vinna en armbrytningsmatch sa ar sjalvklart anledningen att jag far i mig sa mycket protein. Protein, protein, protein - och sa roligt tecken for det ocksa... Till saken hor ju att jag knappast far i mig mer protein an vad de far. Men har de fatt for sig nagat sa gar det liksom inte att andra pa... Vad som ar pojkigt/flickigt ar ju ocksa en standig kalla till diskussion. Sa idag da Benne och jag delade ut julklappar fick killarna rosa och tjejerna bla. Kandes bra. Annars ar ju alla starka farger popluara. Som den knalloranga ringsjonrunttrojan som alla ville ha. Det som vi tycker ar galet fult ar i deras ogon det finaste, praligt och fargstarkt. Fina sma barn. Vi har nu typ bara 30 barn kvar pa skolan da alla de andra har akt ivag till sina familjer. Tomt men lattare att organisera och man far tid for alla. Vi hade de stora killarna och tjejerna hemma hos oss haromdan. Kalas. Total invasion. Tjejerna satte igang med att vattorka koket medan killarna kastade sig pa min dator. Sen upptackte de att det fanns varmvatten och sa skulle plotsligt alla duscha. De ar sa roliga. Men sen var det high school musical 3 som gallde (en riktig storfavorit), och till det popcorn som spreds over hela golvet. Lite godis senare var det dags att bege sig hemat. Men forst var killarna tvungna att rota igenom alla skap och sno lite pepparkakor. Och sen kom de pa att de ville ha mjolk sa da tog de var sin tomflaska och blandade pulvermjolk och hallde i hinkvis med socker. Kan ju inte ha varit direkt gott. Men de va nojda och overtalade oss att folja dem en bra bit pa vagen tillbaka till skolan. Alltid lika underbart att fa ha dem hemma hos oss utan jobbiga vuxna som kontrollerar allt de gor, de blir sa harligt fria. En vecka till med lov da vi har en hel del vi planerat att gora med barnen, forutom alla vi ska hinna halsa pa och vilan vi ska hinna avnjuta innan skolan borjar och bibelskolan kommer och satter fart pa allt. Det ser vi fram emot. Livet lever pa och jag trivs. Tog man bort alla jobbiga manniskor som skriker efter en och kastar saker pa en och faller dumma kommentarer hela tiden sa hade allt varit perfekt, nu ar det inte riktigt det och det ar kanske for val for annars hade man kanske aldrig kommit hem till Sverige...

Kommentarer
Postat av: syster

haha, de är ju så roliga!

Flickorna fick också följa med alltså+ Kul! OCh då börjar de våttorka!? Haha, och duscha. Och där kom popcornen alltså, nästa gång ska jag va med!

2010-01-28 @ 23:34:25
Postat av: Jo

Mary, min Mary!

De är för väl att allt inte är perfekt för då skulle ni ju aldrig komma hem!

Men jag fattar liksom inte..? Varför är de så konstiga mot er?

PUSS O KRAM

2010-01-29 @ 14:34:45
Postat av: amanda e

oj va förvånade man hade blivit om man träffade ett barn med "ringsjönrunt-tröja" i Afrika :D förvånad på ett väldigt bra sätt. haha

2010-02-02 @ 15:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0