Urartad lek

Ar pa galet bra humor efter en harlig eftermiddag pa skolan. Dagen borjade lite drygt med huvudvark och varsta formaningstalet av rektorn pa morgonsamlingen. Men sa fort lararna forsvunnit ur asyn blev stamningen helt ombytt och ansiktena sprack upp i glada miner. Alskade fina barn, sa underbart att se. Ett langt samtal med Firomsa om den fantastiska dovskola han ska starta i Gimbi, en lang utlaggning rakt ur ingenting. Fin kille det. Brevlasning med Jembere som med sin harliga rost alltid lockar till skratt. Volleyboll som urartade i stenkastning och brottningsmatch. Mina muskler ar ju inte mycket jamfort med dubbelt sa langa Misganu, men kul hade vi. Det hela avslutades med att jag blev vald forst i fotbollslagsindelningen - harligt!
Haromdan var det varsta askvasdret och stromavbrott hela kvallen. Mysigaste kvallen med lasning till stearinljus. Huset skakade med ljusen sken lugnt. Man kan klara allt utan strom.
Annars har jag 21 loppbett pa ena foten och ratt manga pa den andra ocksa. Pa fredag ar vi lediga och da ska vi ha dovfest hemma, pa lordag halsa pa Getachew, och nasta helg kanske aka till Gimbi. Tiden springer ivag...  Det ar mycket man vill hinna. Nu i helgen hade vi storkillarna pa besok, de spelade volleyboll mot nagra horande och vann till Bennes och min stora fortjusning, vi ar sa stolta over vara "barn". Sondagsmiddag hos "mamma" - en middag dar vi inte kommunicera alls med vardarna, men fint anda. Tre langa dagar pa skolan. Man vill liksom suga ut allt nu. Och de ar sa harliga att umgas med, finast i varlden.

Kommentarer
Postat av: syster

dövskola i Gimbi alltså, är det där man ska hänga när man blir stor eller?

2010-02-25 @ 19:04:47
Postat av: Zakarias

mamma? Vem är det?

2010-03-01 @ 21:25:02
Postat av: Maria

Ska du gifta dig med Firomsa Sara?

Mamma ar en kvinna som jobbar i koket pa skolan och som mest bara kallas for mamma

2010-03-03 @ 15:12:27
Postat av: syster

ja, det är väl planen? Eller? Nu känner jag mig förvirrad..

2010-03-03 @ 21:43:21
Postat av: Zakarias

Kan ni inte bo i Sverige, Sara?!! Du kan inte bara lämna mig!

2010-03-04 @ 22:45:41
Postat av: Anonym

Jag som trodde att det var Samuel som gallde... Nu blir jag forvirrad...

2010-03-05 @ 17:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0