Jag ar i Etiopien!

Jag ar i Etiopen!
Efter alla om och men sa landade vi i mandagskvall och sen dess har det varit fullt upp. Vi flyttade in i vart hus och blev varmt motagna av Hanna-Karin och Workneh. Hann traffa Fredrik och Karsan en snabbis innan vi akte soderut mot Hosaina och dovskolan. Direkt nar vi korde in pa skolans omrade ser vi tre killar springa i morkret efter bilen - Samuel, Mosisa och Natoli. Att fa se dem igen! Jag borjade nastan grata. De ar sa fina. Och sne blev dte langprat med dem och alla de andra - Misganu, Pawhulos, Getachew och sen tjejerna Sinke, Atsede och Meskerem. Sara och jag fick sova pa elevhemmet i samma rum som sex dova tjejer - harligt! Prat och skratt dagarna langa. Underbart att se den fina skolan och hur bra vara barn trivs dar. Dit ska jag aka igen! definitivt. Igar tog vi bussen tillbaka till Addis, avvinkade av hela ganget som satsade allt for at vi skulle komma pa bussen och fa de basta platserna. Sa galet fina ar de! Jag saknar dem redan.
Igar var det julafton. Helt galet. Latt den minst juliga julen nansin. Men det gor ingenting, jag ar nojkd som de ar. Att vara har i solen bland alla levande manniskor. Att bara sitta i bilen och titta ut pa landskapet som ar sa vackert och naturligt. Sa orort. Hus byggda av stra och koskit. Man som kor traplogar efter oxar och kor som troskor. Fantastiskt. Och har i Addis den levande staden som alltid ar i full gang, aldrig stilla och aldrig tyst. Jag trivs. Jag bara onskar att jag var hemma. Kanner mig sa splittrad mellan tva helt skilda varldar.
Vi har precis traffat Phil och fatt hora en massa daliga nyheter fran Nakamte. Sa nu ar dte bara att halla tummarna for att vi kan komma till Nakamte och traffa vara alskade barn dar. Imorgon far vi soderut mot Bale och Sofomar, ska bli spannande att ses. Men nasa gang jag aker hit ska jag ha mer tid. Tid att njuta.
God jul alla dar hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0