Mörker

Det blåser iskallt ute. När jag cyklade till jobbet igår var det nästan minusgrader och när jag kom hem i mörkret på kvällen var tårna avfrusna i de välbehövda regnstövlarna. Vad är det för kall värld vi lever i? Jag riktigt fasar för att vara kvar på dessa nordliga breddgrader i fyra långa månader till. Inte kunde man tänka sig att det skulle va vinter redan i augusti. Då hade jag nog lagt om planerna för länge sen, får se om man står ut... Kallt och mörkt. Jag saknar Etiopien! där kan man lita på sol varje dag. Kommer det inte en vändning mot varmare tider snart så överlägger jag seriöst på att emigrera söderut. Jag tror inte att det är meningen att man ska va i Sverige på vintern! Sitter i mitt rum och med kalla fötter - lyssnar på etiopienmusik och letar efter billiga flygbiljetter, fyra långa månader kvar tills jag äntligen får träffa mina älskade och högt saknade barn! Fram till dess blir det skola. Känns lite som att gå tillbaka i utvecklingen att gå från att undervisa till att bli undervisad. Men det blir nog bra, känner dock att min frihet berövats då jag inte längre styr helt över min tid och kan planera in resor hit och dit när som helst. Men till Etiopien ska jag! Etiopien, Etiopien, galet vad det landet och de människorna tagit över ens hjärta - jag vill bara dit nu nu!

Kommentarer
Postat av: Sofia

var ska du gå i skolan & vad ska du läsa?



(maila gärna svar)

2010-09-11 @ 11:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0