USA-turnén

Så galet bra vi har haft det! Turnélivet passar mig så bra, att resa och ha massa att göra är typ det bästa som finns, och sen att få sjunga konsert varje kväll och vara omgiven av underbara vänner dygnet runt... kan man önska sig mer?! Jag saknade det så fort vi lämnat vår kära buss och chaufför. En gång till!
Så vad har vi då gjort..? Det kanske inte låter så exotiskt men en dag såg ut ungefär så här: frukost hos värdfamiljen, morgonbön i kyrkan, buss till nästa kyrka i en ny håla, matsäckslunch i nån park på vägen, öva, äta, konsert, ny värdfamilj. Ofantligt bra. Allt prat med värdfamiljerna så man verkligen fick lära känna landet, den sköna gemenskapen i kören och sen de oförglömligt fantastiska konsertena - helt galet! Känslan när man stod där framför en till tårarna rörd församling med en kärlek och glädje som bara flödade ur en, med 32 likakännande människor bakom en och en strålande körledare dansande framför än - den känslan, vet inte om det finns nån bättre...



Sen har vi ju ägnat tid och mer världsliga ting som poolpartyn, nöjesparker och köpcenter (vet ni inte vad Mall of America är så kolla upp det..). Chicago, vilken stad. Svårslagen turné helt enkelt. Man brukar ju säga att en bild säger mer än tusen ord och eftersom jag känner att orden inte riktigt räcker till så försöker jag mig väl på det tricket:


Kortspelandet började redan på Kastrup     Världens sötaste medresenär, allas vår lilla Mose


Glass är aldrig fel,     Jenny och Stina             Mina fina vänner Jenny och Benedicte


En galet rolig kväll hos bästaste värdfamiljen, ett helt gäng som chillade och rockade loss...


   Hela gänget i Stockholm                              En del av gänget uppe på ett berg vid Mississippi


En härlig eftermiddag på en golfklubb, efter middag och konsert fick vi golfa och köra golfbil


Efter golfandet en båttur över mäktiga Mississippi, givetvis kortspelande och flagga


Mississippi



En av alla kyrkor, älskade bussen och Don + värdfamilj i förgrunden


En fantastisk kväll; Peter med fru kom äntligen och galna värdar bjöd på pannkakor och glass




Chicago, vilken skön stad! vi gled runt och tittade på typ världens högsta byggnad och alla andra gigantiska hus, en mystisk spegelböna, stranden, köpcentren mm. På kvällen tittade vi på fyrverkerierna (3/7...) och lekte lekar på torget tillsammans med galna amerikaner. En helt underbart rolig dag med goa vänner.



Vilken resa vi har gjort! Jag saknar det och är lätt på att göra om det snart igen. Inget slår en sån kristen gemenskap, och med alla upplevelser därtill... Önskade ett tag när vi skulle gå av planet att vi väldigt otippat skulle befinna oss på Bole, men det gjorde vi som väl var inte. Den här gången var det USA för hela slanten, och ja, jag gillar landet och människorna. Svårslagen turné.

Kommentarer
Postat av: Andrea Prins

Åh Maria, detta är underbart! Åh vad jag längtar tillbaka!! Fantastiska bilder och jag gillar din blogg :) Åh vilka minnen alltså, åh vad jag vill göra det igen! Helt klart en oslagbar turné!

-KRAM-

2009-07-27 @ 17:41:27
URL: http://andeaprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0