Så bra (15/6)

Har befunnit mig i Sverige tre månader nu. Jobbat lite - har numera ytterligare underbara barn som jag älskar. Men mest glidit runt, träffat vänner, hållt mig till Örkelljunga, bereat, varit på vårläger, paddlat utanför Finspång och allt annat sånt som liksom bara faller sig. Och kommit fram till att jag har det grymt bra. Skrev häromdan:



Jag har det så UNDERBART BRA!!!!!
Kommer på mig själv flera gånger om dagen med att bara gå omkring och LE, så stannar man upp och tänker efter varför man egentligen är glad... för INGENTING och ALLT. 

för solen som skiner 
för träden som åter är gröna 
för boken som är så bra 
för att mamma lagat mat 
för att minst 130 barn älskar mig
för ett sms från en god vän
för tak över huvuvdet
för att jag bor i välfärdsSverige
för att syster vill hänga med mig
för att jag är frisk
för att jag har underbara vänner
för att min familj är en och stor
för de levande upplevelserna i Etiopien
för att jag får minnas allt gott
för varje hej på cykelfärderna genom stan
...för att jag har allt (åtminstone nästan) man kan önska sig och en GUD som är större än jag någonsin kan förstå, så ologiskt stor och mäktig, och jag får lämna det där och bara TRO.

Det finns så ofattbart mycket att vara glad för, så jag ler bara åt leendet och låter det sitta kvar, förhoppningsvis kommer det att smitta av sig och resultera i en massa nya leenden att LE åt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0