Vilken harlig dag!

Jag har vanner! Sa gott. Har varit en fantastiskt bra dag idag. Borjade med pannkakor och massa exotisk frukt hemma i Liselotts och Dawits hus, i vilket Benne och jag huserar en vecka nu. Patricia och Anna kom upp och delade var frukostgladje. Vaknade for ovrigt av att min favorithund Elsa viftade med svansen i ansiktet pa mig. Gick till Schalalaki men det fanns ingen tolkning till teckensprak dar som jag hade hoppats pa, alla dovbarnen var visst pa nan konferens i stan. Men Fitsum och Ejigejeu var dar och jag blev inbjuden till fika. Efter gudstjanstens slut gick jag till dovskolan dar Jenny var i full fard med att leka med de sma som haft egen lite enklare gudstjanst pa compoundet. Lunchen avnjots i sallskap med Jenny, Adanesh och Desalegn pa det vanliga stallet. Efter ytterligare en svang till skolan och en del orngottstillverkande gick jag tillsammans med Jenny, Mamo, Jembere, Atsede, Adanesh och Desalegn hem till Fitsume dar hon och Ejigejeu hade fixat varsta fikat och vi fick en riktigt trevlig stund tillsammans. En rolig detalj var att husets agare var Mrs Faith som jag jobbade tillammans med pa Bethel. Gardagen var ocksa fin med pannkaksfrukost, dovskolan tillsammans med Benedicte och Patricia, besok av Eden och Martha pa eftermiddagen och sen grillkvall hos Hagstrom. Borjar kannas att det ar kort tid kvar och att man verkligen vill hinna traffa alla och gora allt. Nu maste jag skynda mig hem innan morkret kommer...

Kommentarer
Postat av: Nicko

Skalla Benedicte i magen och säg till henne att uppdatera sin blogg hon också!



Det Jenny du refererar till, är det miss Jenny?



Kram

2009-02-15 @ 22:32:42
URL: http://tydlig.net
Postat av: Maria

Just precis, en harlig energisk akta brittisk dam.

2009-02-17 @ 12:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0