En vecka kvar...

Jag har borjat lara mig amarinja, genom teckensprak har fidelerna borjat trilla pa plats. Far nya basta kompisar varje dag. Sager "han ar ju den sotaste i varlden" stup i kvarten. Har bett offentligt pa teckensprak, till stor gladje. Sov over hos Eden och Martha i natt, eller vi va i alla fall dar over natten. Ska kanske sova pa skolan pa fredag. Ar imponerad av Jenny. Trivs. En vecka kvar kanns avlagset och alldeles for nara. Alskar mina dova barn. At middag hos kes Gudina i mandags, bibelstudium ikvall och middag hos Dawit imorgon. Vi som inte planerat mer an ett dygn framat har nu en hel vecka uppbokad. Kanns att tiden borjar rulla bort. Kastas mellan att vilja och inte vilja aka hem. Vill inte lamna mina barn. Ska upptrada tillsammans med kes Tomas fran Norge pa fredag och sondag. Sista veckan nu alltsa. Varfor kandes det som att man akte till nat i hostas och fran nat nu? Jag ska tillbaka! Kommer bli en kanonsistahelg. Ska forsoka hinna sova  lite. Maste borja packa snart. Trivs sa bra. Vem skulle vilja va i Addis? Saknar bibelskolevannerna. Undervisar for fullt i engelska, datakunskap, bild och syslojd. Virkar pulsvarmare till mina frusna barn. Hanger med pa sangerna pa morgonbonen. Borde skynda mig hem till Benne. Har bara en vecka kvar i varmen. Har jobb pa gang hemma. Mar bra. Forstar inte hur man ska kunna lamna sina egna barn nangang i framtiden om det kanns sa har nu. Saknar grovt frukostbrod. Har massa choklad over. Kommer nan och moter mig i Sverige? Alskar mina barn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tänkte skriva brev till dig, men så kom jag på att du ju snart ska hem, så det är ingen idé. Och då kom jag ckså på att du har en blogg som jag inte kollat på länge... Jag har väldigt mycket Etiopien- längtan just nu (för att vara jag i alla fall). Utforskar stadens etiopiska restauranger - åt en mycket märklig Doro Wot i lördags i en källarlokal i Notting Hill... Går på marknader där allt och ingenting säljs, så känns det i alla fall lite mer Afrika än Oxford Street, även om vädret är ganska fel... Förstår att det känns galet att komma hem. Skicka ett sms någon kväll när du är hemma så ringer jag (kyrkan har billighetstelefonkoder till fasta telefoner i Sverige). Mitt nummer: +447789052261

2009-03-03 @ 18:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0