Partydags!

Imorgon smaller det. Stort party pa colleget for alla pa dovskolan. Dawit star som vard och det kommer bli arets hojdpunkt. Ett litet minus att lararna ska vara med men kul blir det bergis anda. Tre far ska slaktas sa det kommer bli kott i mangder - uppskattat.
Sjalv ar jag pa stralande humor. Kommer precis fran skolan och veckans fotbollsmatch. Jag skyller min lathet pa varmen och den ringa traningen. Men de havdar att jag ar ratt klok sa jag ar nojd. De fina barnen.
Igar avslutade vi skoinkopen och jag var bara lite irriterad pa Amante som stressade pa allt och barnen som inte blev nojda med nagot. Tacksamhet eftersokes. Och nojdhet, det basta att efterstrava.
Haromdan nar det regnade jarnet har i Nakamte sa Jembere en rolig kommentar: det ar for att det finns sa mycket trad i Nakamte som det regnar sa mycket har, traden drar ner vattnet. Det har vi lart oss pa naturkunskapen. Ojojoj, jag hoppas det bara ar Jembere som fatt det hela om bakfoten och att lararen faktiskt vet hur det hela fungerar. Jag forklarade i alla fall naturlagarna for honom och jag tror han forstod. Annars annu ett exempel pa kvaliten pa Etiopiens undervisning. Som att en person som haft all undervisning pa engelska i flera ar kan vara larare och fortfarande inte kunna mer an Hallo, how are you - I am fine, thank you. Galet. Da undrar man ju vad de lart sig... Och mina sma stackars treor... Som vi kampar. Idag hade vi prov igen och tragiskt nog var det bara tre stycken som klarade det... Ojoj, sa mer repitition och annu ett omprov. Suck. Men bara att ta nya tag.
Ikvall ar ryggen ar trott och det ska bli skont att komma hem till helgvilan. Och imorgon galler det alltsa..!

Kommentarer
Postat av: Anonym

nejnej, årets fest ska jag visst inte missa. Den får nog vänta lite!

2009-12-06 @ 22:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0