Ungdomsmote pa colleget

Igar eftermiddag var vi for forsta gangen sen vi kom hit for en vecka sen nere pa colleget. Det var ungdomsmote och Bfrkado hade fragat oss om vi ville ga dit. Efter lunch hemma hos Hagstroms granne tog vi bakvagen dit och kom in i en minst sagt proppfull lokal utan syre. Forst sjong vi ett bra tag och det var ett harligt drag. Sen var det dags for en lang rad med sketcher. Pa oromija sa vi forstod ju inte mycket direkt. Det holl pa i tre timmar och jag agnade en del av tiden till att studera min omgivning. Killarnas kroppskontakt gentemot varandra ar ju ganska annorlunda har jamfort med hemma. Strax framfor oss satt fyra killar och hangde pa varandra, jag var bara tvungen att smygfotta dem.. (synd att jag inte kan lagga ut bilder har men hoppas pa att det gar i Addis nangang nar jag har massa tid pa mig..). Aven om det var proppfullt sa gick det hela tiden att fa in fler manniskor, fraga mig inte hur den ekvationen gar till, ledsen matte-Ulla men sa langt har jag inte kommit i mina kunskaper an.. Mycket folk alltsa, mestadels killar i var alder som jag antar ar studenter pa colleget. Efter att ha suittit dar i varmen var det nastan kallt da vi kom ut i den friska luften. Pratade lite med nagra killar som stod utanfor, de fragade oss: "have you enjoyed it or were you simply sitting?". Vi sa att vi hade uppskattat det. Vi kande bada att en dusch skulle sitta fint och Benne som var lite snabbare i vandningarna fick den knallvarma duschen medan jag fick noja mig med den iskalla. Sen satt vi inne pa rummet halvanstandigt kladda och varadade vara fotter. Da kom Bfrkado och fragade om vi ville hanga med ut pa stan men vi tackade nej for den har gangen. Lagade kvallsmat i vart lilla kok pa gatshemmet och var nastan sakra pa att vi skulle bli sjuka efter att ha anvand de sjukt skabbiga sakerna men vi lever an sa lange i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0