O, te och regn

Allt ar sa o har... Oplanerat, okoncentrerat, ostrukturerat, ofungerande, o allt sant som vi svenskar efterstravar. Typ exempel sa borjar skoldagen med en timmes dropin, det hade man aldrig tillatit i Sverige. Mrs Faith sa ingenting om att eleverna var sena forran en timme hade gatt. Men jag borjar lara mig och kommer lite senare for varje dag - man ska val anpassa sig till kulturen..?
Jag hade klarat mig undan te i tva veckor (mycket skickligt maste jag saga...) men idag har det blivit tva glas. Det ar ganska kallt och ruggit ute sa mrs Faith tyckte absolut att jag skulle dricka en kopp och nar jag sen hade folje  med henne och Eden efter skolans slut borjade det plotsligt osregna och vi sprang in pa ett cafe dar jag fick mitt andra glas te for dagen. Sen kastade Eden och jag oss in i en taxi till Classic dar vi at lunch tillsammans och nu sitter hon bredvid mig och dricker te (jag lyckades slingra mig undan den har gangen...).
Tredje dagen pa Bethel och det kanns hela tiden battre. Barnens namn kanns omojligt att lara sig men nu kanner jag i alla fall igen typ alla. Idag borjade undervisningen pa allvar och vi gick igenom alfabetet pa engelska, stavade nagra ord och larde ut nagra kroppsdelar. Da Faith gick in till den andra klassen fick jag terrorisera barnen med alfabetet en bra stund. Man borjar lara sig vilka roller barnen har i klassen nu. VIlka som ar A-eleverna, brakstakarna, tjejtjusarna och vilka olika gang som finns. De flesta ar sa grymt sota, jag ska ta me mig kameran imorgon sa jag far nagra bilder pa dem.
Jag borjar bli trott pap regnet har nu. Idag har det hallt pa hela dan, barnen missade sin uterast och jag kommer sakerligan vara dygnsur innan jag kommer hem. Men det ar bara att halla ut sa kommer varmen om nan manad...

Kommentarer
Postat av: sofia

det skulle vara en väldig utmaning för mig att få vara där du är tror jag. för jag är väldigt planerande, koncentrerad osv. :P

2008-09-25 @ 20:16:15
URL: http://oceaneravord.blogg.se/
Postat av: syster

classic, classic, flera gånger om dan minst känns det som...

2008-09-25 @ 23:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0